Teknoloji

Meta’dan Beklenmedik Hareket: Facebook ve Instagram için Reklamsız Ücretli Abonelik Sistemi yolda!

10 yılı aşkın süredir günlük hayatımızı tamamen değiştiren sosyal medya, ünlü platformları ve yeni trendleriyle vazgeçilmezimiz olmaya devam ediyor. Daha önce çoğunlukla rastgele bir ücret ödemeden herkesin kullandığı söz konusu kanallar, bugün ücretli üyelik hizmetlerine dönüştü. Son gelen bilgiler, sosyal medya platformlarının iki ağırlığı olan Facebook ve Instagram’ın, Twitter ve Youtube gibi ücretli abonelik sistemini genişleteceğini gösteriyor.

Ünlü sosyal medya şirketi Meta, Facebook ve Instagram platformları için yeni fiyatlı abonelik sistemi üzerinde çalışıyor.

Dev şirket, geçtiğimiz ay Twitter’dan ilham alarak geliştirdiği ücretli doğrulama aboneliğinin ardından platformları reklamsız kullanmak isteyen kişilerin katılabileceği bir üyelik sistemini hayata geçirmek üzere.

The New York Times’ın (NYT) haberine göre Zuckerberg’in ünlü şirketi, sosyal medyada reklamlarla karşılaşmak istemeyen kullanıcılara ücretli aylık abonelik sistemi sunacak.

Meta, yalnızca Avrupa bölgesi için geliştirilecek yeni üyelik sisteminden maddi olarak fazla bir katkı beklemiyor. Şirketin temel amacı, reklamsız sosyal medya kullanımıyla Avrupa Birliği’nin katı reklam politikalarını bir nebze olsun hafifletmektir.

Sosyal medya devi, AB tarafından kişisel verilere göre kişiselleştirilen reklamları nedeniyle yalnızca geçen yıl yaklaşık 1,5 milyar avro para cezasına çarptırıldı.

Tüm bunlar göz önüne alındığında Meta’nın Avrupa Birliği’nin ağır reklam cezalarını hafifletmek için yeni reklamsız üyelik sistemini hayata geçireceği söylenebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu