Haber

BTK ve CİMER’e şikayet yağdı: En çok şikayet ‘cep faturaları’ ile ilgiliydi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bilgi TeknolojileriTelekomünikasyon ve Bağlantı Kurumu’na (BTK) geçen yıl posta şubesine ilişkin 13,3 bin, taşınabilir bağlantı sektörüne ilişkin ise 52 bin 919 şikâyet geldi.

BTK’nın “Türkiye Posta Sektörü Piyasa Verileri” ve “Türk Elektronik Haberleşme Sektörü Pazar Verileri” raporlarının derlediği rapora göre, posta sektöründe en çok şikâyet işçilerden, mobil sektörde ise en çok şikâyet faturalandırmadan geldi.

Posta şubesine ilişkin şikâyetlerin yüzdesel dağılımına bakıldığında, şube/acente/çalışan şikâyetleri yüzde 46,4, geç teslim yüzde 16,8, kayıp-çalıntı yüzde 13,4, hasarlı teslim yüzde 4,8, yanlış adrese-kişiye teslim oldu. yüzde 3,4’tür. , yanlış bilgi ve eksik bilgi yüzde 2,1, fiyatlandırma yüzde 1,9, bilgi eksikliği yüzde 0,6 ve diğer kategori ise yüzde 10,6 oldu.

Bilgi teknolojileri alanında BTK Online Tüketici Şikayet Sistemi’ne bu yılın ilk çeyreğinde toplam 52 bin 919 şikayet ulaştı. Hizmet bazında bakıldığında ise en çok şikayet yüzde 51,4 ile İnternet Servis Sağlayıcılarının (ISP) hizmetleri hakkında yapıldı.

Söz konusu dönemde milyon abone başına ortalama 1531 İSS hizmeti, 994 uydu platform hizmeti ve 994 kablolu yayın hizmeti çağrısı gerçekleşti. televizyon213 tüketici sabit telefon hizmetlerine, 212 tüketici sabit telefon hizmetlerine ve 210 tüketici ise taşınabilir hizmetlere karşı şikayette bulundu.

Mobil segmentte en yaygın şikayet özelFaturalandırmada en fazla şikayet İSS servisinde bağlantı/hizmet kalitesiyle ilgili, Uydu Platform Servisinde en fazla abonelik süreçleriyle ilgili, Sabit Telefon Servisinde ise en çok abonelik süreçleriyle ilgili şikayetler oldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu